آرشیو مرداد ماه 1400

اينجا قراره درباره همه چيز صحبت كنيم....

نقد و بررسي گوشي گلكسي A12 با حافظه داخلي 128 گيگابايت

۱۱ بازديد

نقد و بررسي گوشي گلكسي A12

گوشي‌هاي پرچمدار اگرچه توجهات بسيار زيادي را به خود جلب كرده و هر منتقدي را به چالش مي‌كشند اما گوشي‌هاي ميان‌رده آن دسته از گوشي‌ها هستند كه به دليل قيمت پايين‌تر و كارايي متناسب با نياز كاربر، به انتخاب بسياري از افراد تبديل شده‌اند. گوشي گلكسي A12 يكي از ميان‌رده‌هاي اقتصادي شركت سامسونگ بوده كه در اواخر دسامبر 2020 به بازار عرضه شده است. اين گوشي كه نسل جديد A11 شناخته شده، از يك چيپست مدياتك هيلو P35 به همراه باتري 5000 ميلي آمپري و دوربين چهارگانه‌ تشكيل شده و با ظاهري گرانقيمت توانسته در بين گوشي‌هاي اقتصادي حرفي براي گفتن داشته باشد. براي بررسي بيشتر با اين مقاله از مارياتل همراه باشيد.

 

طراحي

گوشي گلكسي A12 به نسبت نسل پيشين خود، از طراحي بسيار فوق‌العاده‌اي برخوردار است. در قسمت بدنه‌ي پشتي از متريال پلاستيك استفاده شده كه با طرح موربي به روي آن، ظاهري زيبا به A12 بخشيده و اين خطوط مورب باعث شده تا هيچ ردي از اثر انگشت به روي بدنه باقي نماند. دوربين‌هاي پشتي در يك ماژول مربع در گوشه‌ي بدنه جاي گرفته و جايي براي حسگر اثر انگشت در بدنه‌ي پشتي در نظر گرفته نشده است.

فريم گوشي گلكسي A12 از جنس بدنه پيروي كرده و از پلاستيك مات مرغوب تهيه شده كه در سمت پايين فريم، جك 3.5 ميلي متري، ميكروفون، درگاه تايپ C و اسپيكر قرار گرفته، دكمه‌هاي كم و زياد كردن صدا به همراه دكمه‌ي پاور در سمت راست فريم تعبيه شده، در بالاي فريم يك ميكروفون ديگر قرار گرفته و در سمت چپ فريم نيز يك خشاب سيم كارت به چشم مي‌خورد. در پنل جلويي شيشه گوريلا گلس 3 براي صفحه نمايش استفاده شده كه در برابر خط و خش مقاومت نسبتا خوبي دارد. ابعاد گوشي 6.5 اينچ بوده كه صفحه نمايش به دليل حاشيه‌ زيادي كه دارد تنها 82% از بدنه را به خود اختصاص داده است. در بالاي صفحه نماش يك دوربين سلفي در ناچ قطره‌اي به همراه يك اسپيكر مكالمه نيز در نظر گرفته شده. اين گوشي به نسبت نسل پيشين خود يعني A11 پيشرفت خوبي داشته ولي به نسبت گوشي‌هاي رقيب، اگرچه تغييرات بزرگي نداشته اما طراحي مطلوبي دارد.

 

 صفحه نمايش گلكسي A12

در صفحه نمايش گلكسي A12 از يك پنل PLS IPS استفاده شده كه رزولوشن 720 در 1600 پيكسل داشته و مي‌تواند بيش از 16 ميليون رنگ را به خوبي تشخيص دهد. اين پنل رنگ‌ها را همانگونه كه هست نشان داده و مي‌تواند آن‌ها را از يك ديگر تفكيك كرده و به نمايش بگذارد و رنگ‌ها از عمق و شارپنس تقريبا خوبي برخوردار هستند.

اين دقت در صفحه نمايش باعث شده تا فيلم ديدن و وبگردي به يك تجربه‌ي بسيار جالب تبديل گردد. اما روشنايي اين صفحه نمايش با توجه به پنل، از كيفيت قابل توجهي برخوردار نبوده و در زير نورهاي شديد و آفتاب كمي كار كردن با صفحه نمايش سخت مي‌شود. رقيب اين صفحه نمايش مي‌توان به گوشي redmi 9 اشاره كرد كه در همين قيمت از صفحه نمايشي با رزولوشن بالاتر برخوردار است.

 

سخت افزار

شركت سامسونگ براي ميان‌رده‌ي جذاب خود از يك چيپست مدياتك هيلو P35  استفاده كرده كه عملكردي پايدار نداشته و حتي در اسكرول كردن صفحه نيز با كمي لگ همراه است و انتظار پردازش بازي‌ها و برنامه‌هاي سنگين را نمي‌توان از اين پردازنده داشت. پردازنده گرافيكي گلكسي A12 از نوع PowerVR GE8320 بوده و داراي هشت هسته در پردازنده‌ي مركزيست كه چهار هسته آن 2.35 GHz Cortex-A53 بوده و چهار هسته ديگر آن از نوع 1.8 GHz Cortex-A53 مي‌باشد. به طور كلي مجموع اين سخت افزارها در كنار يكديگر باعث شده تا گلكسي A12 بتواند از پس بسياري از برنامه‌هاي سبك و نيمه‌ سنگين بر آيد اما مناسب افرادي كه علاقه به بازي‌هاي سنگين دارند نمي‌باشد. براي تكميل پكيج سخت افزار اين گوشي، از اندرويد 10 و رابط كاربري one UI استفاده شده كه مي‌تواند آپديت‌هاي مورد نظر را دريافت كرده و احتمال دارد باگ‌هاي موجود در اين گوشي با آپديت‌هاي مرتبط برطرف گردد.

براي امنيت بيشتر گوشي، شركت سامسونگ از يك حسگر اثر انگشت به روي دكمه‌ي پاور استفاده كرده كه از سرعت بسيار بالايي در تشخيص اثر انگشت برخوردار بوده و دقت بالايي در شناسايي اثر انگشت دارد. علاوه بر حسگر اثر انگشت، يك حسگر تشخيص چهره نيز به كمك بخش امنيتي گلكسي A12 آمده كه چهره را در نور مناسب به خوبي تشخيص مي‌دهد و از سرعت عمل مناسبي برخوردار است.

 

دوربين

گلكسي A12 از چهار لنز دوربين براي ثبت تصاوير برخوردار بوده كه دوربين اصلي 48 مگاپيكسل با گشودگي ديافراگم 2.0 دوربين التراوايد 5 مگاپيكسل با گشودگي ديافراگم 2.2 دوربين 2 مگاپيكسل ماكرو با گشودگي ديافراگم 2.4 و سنسور تشخيص عمق 2 مگاپيكسل با گشودگي ديافراگم 2.4 تشكيل دهنده‌ي پكيج تصوير برداري اين گوشي هستند.

دوربين اصلي در نور مناسب مي‌تواند عكس‌هاي بسيار خوبي به ثبت برساند، رنگ‌ها از شارپنس قابل قبول و معمولي برخوردار بوده و دايناميك رنج عملكرد مناسبي دارد. فوكوس كردن براي لنز اصلي كمي دردسر داشته و در صورت زوم كردن به روي تصوير، جزئيات به ثبت رسيده قابل تفكيك نبوده و حالتي مات به خود مي‌گيرند.

عكس‌هاي پرتره به لطف سنسور تشخيص عمق، به خوبي از بك گراند تشخيص داده شده و جدا مي‌شود و مي‌توان تصاوير پرتره خوبي به ثبت رساند. سنسور التراوايد به نسبت سنسور اصلي از كيفيت پايين‌تري برخوردار بوده و شارپنس آن به طرز قابل توجهي افت مي‌كند و رنگ‌ها بي فروغ‌تر از آنچه كه هستند ثبت مي‌شوند.

دايناميك رنج در اين دوربين عملكرد پايداري نداشته و در بعضي سوژه‌ها بسيار عالي عمل كرده و در بعضي تصاوير نيز عملكرد چشم گيري ندارد. اعوجاج لنز التراوايد به حالت غير طبيعي و زيادي بوده و اجسام حالت كروي غير طبيعي مي‌گيرند اما آنچنان آزار دهنده نيست و با اين وجود مي‌توان عكس‌هاي قابل قبولي به ثبت رساند. اين گوشي با داشتن لنز ماكرو، نسبت به ساير رقباي خود برتري داشته و مي‌تواند در نور مناسب عكس‌هاي ماكرو قابل قبولي بگيرد و جزئيات تقريبا مناسب به ثبت مي‌رسند اما كيفيت فوق‌العاده چشمگيري نداشته و نمي‌توان انتظار زيادي از اين لنز 2 مگاپيكسلي داشت.

براي فيلم برداري تنها قابليت فيلم برداري 1080 بر 30 فريم در ثانيه داشته كه عملكرد استابلايزر در آن بسيار مناسب بوده و فيلم‌هاي ضبط شده توسط اين دوربين از كيفيت خوبي برخوردار هستند اما لنزها براي فيلم برداري‌هاي حرفه‌اي چندان مناسب نيستند.

در پنل جلويي نيز يك دوربين سلفي 8 مگاپيكسل با گشودگي ديافراگم 2.2 تعبيه شده كه عملكردي معمولي داشته و مي‌تواند با قابليت 1080 بر 30 فريم در ثانيه فيلم برداري كند.

 

باتري

باتري در نظر گرفته شده براي گلكسي A12 يك باتري ليتيوم يوني غير قابل تعويض 5000 ميلي آمپر بوده كه از كيفيت فوق العاده بالايي برخوردار است و كاربر در استفاده‌هاي نيمه سنگين يا سنگين تا بيش از يك روز مي‌تواند از اين گوشي استفاده كند. بدون آنكه به شارژ مجدد نياز داشته باشد. براي شارژ اين باتري نيز يك آدابتور فست شارژ 15 وات در نظر گرفته شده كه در كمتر از يك ساعت و چهل دقيقه مي‌تواند به طور كامل اين باتري را شارژ كند.

وجود اين باتري قدرتمند نيز باعث شده تا گوشي گلكسي A12 به يكي از گزينه‌هاي مناسب براي افرادي كه مدت زيادي وبگردي كرده يا به طور مداوم از گوشي استفاده مي‌كنند بدل گردد.

 

جمع بندي

گلكسي A12 با رم 2 ، 3، 4، 6 گيگابايت توليد شده و با حافظه داخلي 32، 64 و 128 گيگابايت به بازار عرضه شده است و به كمك يك micro SD اين حجم از حافظه داخلي را مي‌توان افزايش داد. اين گوشي در رنگ‌هاي سفيد، مشكي، آبي و قرمز به دست دوست‌داران خود رسيده است.

 

ارزش خريد

رقيباي اين گوشي redmi 9 و y7 هوآوي در اين بازه‌ي قيمتي هستند. در بخش‌هاي طراحي و باتري، گلكسي A12 عملكرد بسيار خوبي از خود نشان داده و در بخش‌هاي دوربين و سخت افزار نيز رقابتي كاملا برابر با اين دو گوشي داشته و برتري چنداني نسبت به آنان ندارد. نظر شما درباره‌ي اين ميان‌رده‌ي دوست داشتني چيه؟ كدوم گوشي رو ترجيح مي‌ديد؛ گلكسي A12 يا رقباي اون؟

 

منبع: مارياتل وارد كننده رسمي تلفن همراه

اينستاگرام مارياتل

نقد و بررسي گوشي گلكسي A21s با رم 4گيگابايت

۹ بازديد

نقد و بررسي گوشي گلكسي A21s

سامسونگ كه چندسالي است كه در بخش توليد پرچم دارها توانسته رقابت پاياپايي با شركت اپل و گوشي هاي پچرم دار اين كمپاني داشته باشد، در چند سال گذشته علاوه بر اين مهم توجه ويژه اي هم به بازار ميان رده اي ها داشته و توانسته تا حدودي سهم بسياري از اين بازار مهم و پر رونق را مال خود كند. گلكسي A21s يكي از ميان‌رده‌هاي خوش ساخت كمپاني سامسونگ بوده كه در ژوئن 2020 به بازار عرضه شده است. اين گوشي با چيپست اگزينوس 850، باتري 5000 ميلي آمپري، به همراه دوربين 48 مگاپيكسلي اصلي، يكي از ميان‌رده‌هاي پرقدرتي‌است كه مي‌تواند انتخاب اول هر كسي باشد. براي بررسي بيشتر اين ميان‌رده‌ي خوش ساخت با مارياتل همراه باشيد.

 

طراحي

سامسونگ براي گلكسي A21s يك بدنه‌ي پلاستيكي براق در نظر گرفته كه به شدت جاذب اثر انگشت است. دوربين‌ها در يك ماژول مستطيل شكل چيده شده و همين امر باعث شده تا ظاهري گران قيمت و قابل توجه به گوشي گلكسي A21s بخشيده شود. فريم دور بدنه نيز از جنس پلاستيك بوده كه براي جاي گيري بهتر در دست، كمي حالت خميدگي به خود گرفته ؛ در پايين فريم، درگاه تايپ C، اسپيكر، ميكروفون به همراه جك 3.5 ميلي متري، در سمت راست فريم دكمه‌هاي ولوم براي كم و زياد كردن صدا به همراه دكمه‌ي پاور، در بالاي فريم نويزگير و در سمت چپ فريم نيز يك خشاب سيم كارت تعبيه شده است.

در پنل جلويي Galaxy A21s از يك محافظ شيشه اي كورنينگ گوريلا گلس 3 استفاده شده كه اين شيشه در برابر بسياري از خط و خش‌هاي احتمالي مقاوم است، اما براي محافظت بيشتر قطعا به يك گلس احتياج دارد. اين گوشي 192 گرم وزن با ابعاد 6.5 اينچ داشته و به دليل حاشيه‌هاي نسبتا پهني كه در اطراف صفحه نمايش به چشم مي‌خورد، تنها 82.8% از ابعاد بدنه به صفحه نمايش اختصاص داده شده است. در بالاي اين صفحه نمايش تخت، يك دوربين سلفي نيز قرار گرفته در پانچول و اسپيكر مكالمه نيز ديده مي‌شود.

 

صفحه نمايش

در قسمت صفحه نمايش گلكسي A21s از يك پنل آي پي اس ال سي دي استفاده شده كه كنتراست بالاتري داشته و روشنايي به شكل قابل توجهي بيشتر بوده و كار كردن در نور شديد را براي كاربر ممكن مي‌سازد؛ اما در تست‌هاي روشنايي، حسگر تشخيص نور كمي كند عمل مي‌كند.

گوشي گلكسي A21s با رزولوشن 720 در 1600 و تراكم 270 پيكسل در هر اينچ داشته كه براي وب گردي مناسب بوده و مي‌تواند 16 ميليون رنگ را به راحتي از يك ديگر تشخيص داده و با شفافيت تمام به نمايش در آورد؛ رنگ‌ها در ديد مستقيم شفاف بوده و به همان خوبي كه هستند نمايش داده مي‌شود و عمق رنگ مشكي نسبتا قابل قبول است. اما در صورتي كه از زواياي كناري به صفحه نمايش گوشي گلكسي A21s نگاه كنيد، رنگ‌ها كمي تيره‌تر از آنچه كه هستند ديده مي‌شود. اگرچه اين صفحه نمايش به نسب رقباي خود عملكرد ضعيف‌تر دارد، اما مي‌تواند نياز كاربر را به راحتي برطرف كند و اسكرول كردن و گشتن در بين صفحات به راحتي و بدون كوچك‌ترين باگ صورت مي‌پذيرد.

 

سخت افزار

كمپاني سامسونگ براي اين ميان‌رده‌ي جذاب خود يعني گوشي گلكسي A21s ، يك چيپست اگزينوس 850 در نظر گرفته كه بسياري از برنامه‌ها و بازي‌هاي سنگين را به راحتي اجرا مي‌كند و در تست‌هاي صورت گرفته براي استفاده‌هاي طولاني مدت، دچار هيچگونه لگ يا عدم پايداري نمي‌گردد. براي پردازنده‌ي گرافيكي اين گوشي نيز Mali-G52 استفاده شده و پردازنده‌ي مركزي آن هشت هسته‌اي بوده كه هر هشت هسته‌ي آن از نوع 2.0 GHz Cortex-A55 مي‌باشد.

براي امنيت بيشتر گلكسي A21s يك حسگر اثر انگشت در بدنه‌ي پشتي قرار گرفته است. اين حسگر سرعت عمل بسيار بالايي نداشته و در زمان مدتي كه در دست بررسي كارشناسان مارياتل قرار گرفت، عملكرد كُند اما قابل قبول از خود نشان داد. علاوه بر آن يك حسگر تشخيص چهره دو بعدي نيز در اين ميان‌رده وجود داشته كه در شرايط نوري مناسب و كم، به خوبي چهره را تشخيص داده و سرعت عمل بسيار بهتري دارد.

 

دوربين

دوربين‌هاي چهارگانه‌ گوشي گلكسي A21s در يك ماژول مستطيل چيده شده كه دوربين اصلي 48 مگاپيكسل با گشودگي ديافراگم 2.0، دوربين التراوايد 8 مگاپيكسل با گشودگي ديافراگم 2.2، دوربين ماكرو 2 ماپيكسل با گشودگي ديافراگم 2.4 و سنسور تشخيص عمق 2 مگاپيكسل با گشودگي ديافراگم 2.4 تشكيل دهنده‌ي بخش دوربين‌هاي A21S مي‌باشد.

براي گوشي گلكسي A21s دوربين اصلي در شرايط نوري مختلف تست شده و توانسته در اين آزمون‌ها عملكرد قابل توجهي از خود نشان دهد؛ عكس‌هاي به ثبت رسده در شرايط نوري مختلف بدون هيچگونه نويز، كيفيت خود را به خوبي حفظ كرده و اگرچه گوشي  داراي لرزشگير اپتيكال نبوده، اما در قسمت فوكوس به خوبي عمل كرده و از فناوري فوكوس خودكار تشخيص فاز براي عملكرد بهتر استفاده مي‌كند. اما عكس‌هاي به ثبت رسيده در نور مناسب از دايناميك رنج و شارپنس فوق‌العاده خوبي به نسبت رقباي خود برخوردار بوده و رنگ‌ها به همان شفافيتي كه در واقعيت هستند به ثبت مي‌رسند. جزئيات در تصاوير گرفته شده توسط دوربين اصلي به خوبي قابل تشخيص است و وايت بالانس، متناسب با نور و سوژه به ثبت مي‌رسد. در عكاسي پرتره، اين دوربين به كمك سنسور تشخيص عمق، به خوبي مي‌تواند سوژه را تشخيص داده و از بك گراند جدا كند و Blur متناسبي به پس زمينه‌ي عكس‌هاي پرتره ببخشد و به طور كلي در عكاسي پرتره عملكردي رضايت بخش دارد.

دوربين التراوايد گوشي گلكسي A21s اگرچه اعوجاج و خميدگي آزار دهنده‌اي به اطراف تصوير مي‌بخشد، اما مي‌تواند تا 123 درجه از يك منظره را به ثبت برساند؛ تصاوير از دايناميك رنج و وايت بالانس بسيار خوبي برخوردار بوده و حتي در نور كم نيز مي‌توان تصاوير التراوايد خوبي به ثبت رساند. دوربين ماكرو در شرايط نوري مختلف تست شده و نتيجه‌ي اين تست نشان داده كه اين دوربين تنها در شرايط نوري مناسب مي‌تواند تصاوير قابل قبولي به ثبت برساند.

اما دوربين اصلي توانايي فيلم برداري 1080 در 30 فريم بر ثانيه داراست كه فيلم‌هاي ضبط شده توسط اين دوربين روشنايي مناسبي داشته، اما به خاطر عدم وجود هيچگونه لرزشگير، كوچك‌ترين لرزش‌هاي دست را ضبط كرده و براي ضبط فيلم بهتر است از يك سه پايه استفاده نمود.

دوربين جلو نيز كه در سمت چپ صفحه نمايش در يك پانچول جا گرفته، 13 مگاپيكسل با گشودگي ديافراگم 2.2 بوده كه مي‌تواند تصاوير سلفي شفافي به ثبت رسانده و جزئيات در اين تصاوير به خوبي مشخص است. اين دوربين نيز فوكوس خودكار نداشته اما تصاوير كمترين نويز را داشته و در شرايط نوري مناسب، تصاوير از دايناميك رنج، شارپنس و وايت بالانس مطلوبي بهره‌مند است.

 

باتري

يكي از نقاط قوت قابل توجه در گوشي گلكسي A21s ، باتري در نظر گرفته شده براي اين گوشي است. منبع انرژي اين گوشي، يك باتري ليتيوم يوني غير قابل تعويض 5000 ميلي آمپر بوده كه در تست صورت گرفته، براي مدت دو روز مي‌تواند كاربر را از شارژ مجدد بي نياز كند. براي شارژ مجدد نيز يك آدابتور 15 وات فست شارژ به همراه اين گوشي ارائه شده كه در كمتر از دو ساعت مي‌تواند به طور كامل اين گوشي را شارژ نمايد.

 

جمع بندي

گوشي گلكسي A21s با رم 2، 3، 4 و 6 گيگابايت توليد شده و حافظه داخلي 32، 64 و 128 گيگابايت آن، مسئول نگه داري از هر گونه اطلاعات مي‌باشد. اين گوشي نسخه‌ي 5G نداشته و در رنگ‌هاي آبي، قرمز، سفيد و مشكي توليد و به بازار عرضه شده است. همچنين اين ميان‌رده، از قابليت NFC نيز بهره‌مند است. به كمك اين قابليت، تلفن همراه به يك كارت هوشمند تبديل شده و به راحتي مي‌توان اطلاعات حساب‌هاي بانكي و امور مالي را به دستگاه‌هاي مربوطه انتقال داد. اين گوشي در رنگ‌هاي آبي، قرمز، سفيد و مشكي توليد و به بازار عرضه شده است.

 

ارزش خريد

گوشي گلكسي A21s در ميدان رقابت، با گوشي‌هاي A30S و redmi note 8 در بخش‌هاي مختلف، رقابت داشته و سعي بر پيروزي در اين رقابت ها داشته است. در بخش طراحي، متريال استفاده شده براي گوشي گلكسي A21s مرغوبيت ضعيف‌تري نسبت به redmi note 8 داشته و رقابتي برابر با A30S دارد. باتري قرار گرفته در اين گوشي به نسبت رقباي خود، با ظرفيت بالاتر و طول شارژ دهي بيشتر مي‌تواند اين گوشي را به انتخاب اول بسياري از كاربران تبديل نمايد. اما شما كاربران كدام گوشي را براي استفاده‌ي خود ترجيح مي‌دهيد؟

 

 

منبع: مارياتل وارد كننده رسمي تلفن همراه

اينستاگرام مارياتل

نقد و بررسي گوشي گلكسي A21s با رم 6 گيگابايت

۹ بازديد

نقد و بررسي گوشي گلكسي A21s

كمپاني سامسونگ همواره تلاش كرده تا بهترين گوشي‌هاي ممكن را توليد و روانه‌ بازار كند. تمام گوشي‌هاي اين كمپاني در سه رده‌ پرچمدار، ميان‌رده و اقتصادي دسته بندي شده و هر گوشي با ويژگي‌هاي خاصي كه در طراحي و ساخت آنان به كار رفته، نظر افراد مختلفي از جامعه را به خود جلب كرده و هر كسي با توجه به نياز خود، به انتخاب يكي از گوشي‌هاي اين كمپاني پرداخته است. گلكسي A21s يكي از ميان‌رده‌هاي خوش ساخت كمپاني سامسونگ بوده كه در ژوئن 2020 به بازار عرضه شده است. اين گوشي با چيپست اگزينوس 850، باتري 5000 ميلي آمپري، به همراه دوربين 48 مگاپيكسلي اصلي، يكي از ميان‌رده‌هاي پرقدرتي‌است كه مي‌تواند انتخاب اول هر كسي باشد. براي بررسي بيشتر اين ميان‌رده‌ي خوش ساخت با مارياتل همراه باشيد.

 

طراحي

سامسونگ براي گلكسي A21s يك بدنه‌ي پلاستيكي براق در نظر گرفته كه به شدت جاذب اثر انگشت است. دوربين‌ها در يك ماژول مستطيل شكل چيده شده و همين امر باعث شده تا ظاهري گران قيمت و قابل توجه به گوشي گلكسي A21s بخشيده شود. فريم دور بدنه نيز از جنس پلاستيك بوده كه براي جاي گيري بهتر در دست، كمي حالت خميدگي به خود گرفته ؛ در پايين فريم، درگاه تايپ C، اسپيكر، ميكروفون به همراه جك 3.5 ميلي متري، در سمت راست فريم دكمه‌هاي ولوم براي كم و زياد كردن صدا به همراه دكمه‌ي پاور، در بالاي فريم نويزگير و در سمت چپ فريم نيز يك خشاب سيم كارت تعبيه شده است.

در پنل جلويي Galaxy A21s از يك محافظ شيشه اي كورنينگ گوريلا گلس 3 استفاده شده كه اين شيشه در برابر بسياري از خط و خش‌هاي احتمالي مقاوم است، اما براي محافظت بيشتر قطعا به يك گلس احتياج دارد. اين گوشي 192 گرم وزن با ابعاد 6.5 اينچ داشته و به دليل حاشيه‌هاي نسبتا پهني كه در اطراف صفحه نمايش به چشم مي‌خورد، تنها 82.8% از ابعاد بدنه به صفحه نمايش اختصاص داده شده است. در بالاي اين صفحه نمايش تخت، يك دوربين سلفي نيز قرار گرفته در پانچول و اسپيكر مكالمه نيز ديده مي‌شود.

 

 

صفحه نمايش

در قسمت صفحه نمايش گلكسي A21s از يك پنل آي پي اس ال سي دي استفاده شده كه كنتراست بالاتري داشته و روشنايي به شكل قابل توجهي بيشتر بوده و كار كردن در نور شديد را براي كاربر ممكن مي‌سازد؛ اما در تست‌هاي روشنايي، حسگر تشخيص نور كمي كند عمل مي‌كند.

گوشي گلكسي A21s با رزولوشن 720 در 1600 و تراكم 270 پيكسل در هر اينچ داشته كه براي وب گردي مناسب بوده و مي‌تواند 16 ميليون رنگ را به راحتي از يك ديگر تشخيص داده و با شفافيت تمام به نمايش در آورد؛ رنگ‌ها در ديد مستقيم شفاف بوده و به همان خوبي كه هستند نمايش داده مي‌شود و عمق رنگ مشكي نسبتا قابل قبول است. اما در صورتي كه از زواياي كناري به صفحه نمايش گوشي گلكسي A21s نگاه كنيد، رنگ‌ها كمي تيره‌تر از آنچه كه هستند ديده مي‌شود. اگرچه اين صفحه نمايش به نسب رقباي خود عملكرد ضعيف‌تر دارد، اما مي‌تواند نياز كاربر را به راحتي برطرف كند و اسكرول كردن و گشتن در بين صفحات به راحتي و بدون كوچك‌ترين باگ صورت مي‌پذيرد.

 

سخت افزار

كمپاني سامسونگ براي اين ميان‌رده‌ي جذاب خود يعني گوشي گلكسي A21s ، يك چيپست اگزينوس 850 در نظر گرفته كه بسياري از برنامه‌ها و بازي‌هاي سنگين را به راحتي اجرا مي‌كند و در تست‌هاي صورت گرفته براي استفاده‌هاي طولاني مدت، دچار هيچگونه لگ يا عدم پايداري نمي‌گردد. براي پردازنده‌ي گرافيكي اين گوشي نيز Mali-G52 استفاده شده و پردازنده‌ي مركزي آن هشت هسته‌اي بوده كه هر هشت هسته‌ي آن از نوع 2.0 GHz Cortex-A55 مي‌باشد.

براي امنيت بيشتر گلكسي A21s يك حسگر اثر انگشت در بدنه‌ي پشتي قرار گرفته است. اين حسگر سرعت عمل بسيار بالايي نداشته و در زمان مدتي كه در دست بررسي كارشناسان مارياتل قرار گرفت، عملكرد كُند اما قابل قبول از خود نشان داد. علاوه بر آن يك حسگر تشخيص چهره دو بعدي نيز در اين ميان‌رده وجود داشته كه در شرايط نوري مناسب و كم، به خوبي چهره را تشخيص داده و سرعت عمل بسيار بهتري دارد.

 

دوربين

دوربين‌هاي چهارگانه‌ گوشي گلكسي A21s در يك ماژول مستطيل چيده شده كه دوربين اصلي 48 مگاپيكسل با گشودگي ديافراگم 2.0، دوربين التراوايد 8 مگاپيكسل با گشودگي ديافراگم 2.2، دوربين ماكرو 2 ماپيكسل با گشودگي ديافراگم 2.4 و سنسور تشخيص عمق 2 مگاپيكسل با گشودگي ديافراگم 2.4 تشكيل دهنده‌ي بخش دوربين‌هاي A21S مي‌باشد.

براي گوشي گلكسي A21s دوربين اصلي در شرايط نوري مختلف تست شده و توانسته در اين آزمون‌ها عملكرد قابل توجهي از خود نشان دهد؛ عكس‌هاي به ثبت رسده در شرايط نوري مختلف بدون هيچگونه نويز، كيفيت خود را به خوبي حفظ كرده و اگرچه گوشي  داراي لرزشگير اپتيكال نبوده، اما در قسمت فوكوس به خوبي عمل كرده و از فناوري فوكوس خودكار تشخيص فاز براي عملكرد بهتر استفاده مي‌كند. اما عكس‌هاي به ثبت رسيده در نور مناسب از دايناميك رنج و شارپنس فوق‌العاده خوبي به نسبت رقباي خود برخوردار بوده و رنگ‌ها به همان شفافيتي كه در واقعيت هستند به ثبت مي‌رسند. جزئيات در تصاوير گرفته شده توسط دوربين اصلي به خوبي قابل تشخيص است و وايت بالانس، متناسب با نور و سوژه به ثبت مي‌رسد. در عكاسي پرتره، اين دوربين به كمك سنسور تشخيص عمق، به خوبي مي‌تواند سوژه را تشخيص داده و از بك گراند جدا كند و Blur متناسبي به پس زمينه‌ي عكس‌هاي پرتره ببخشد و به طور كلي در عكاسي پرتره عملكردي رضايت بخش دارد.

دوربين التراوايد گوشي گلكسي A21s اگرچه اعوجاج و خميدگي آزار دهنده‌اي به اطراف تصوير مي‌بخشد، اما مي‌تواند تا 123 درجه از يك منظره را به ثبت برساند؛ تصاوير از دايناميك رنج و وايت بالانس بسيار خوبي برخوردار بوده و حتي در نور كم نيز مي‌توان تصاوير التراوايد خوبي به ثبت رساند. دوربين ماكرو در شرايط نوري مختلف تست شده و نتيجه‌ي اين تست نشان داده كه اين دوربين تنها در شرايط نوري مناسب مي‌تواند تصاوير قابل قبولي به ثبت برساند.

اما دوربين اصلي توانايي فيلم برداري 1080 در 30 فريم بر ثانيه داراست كه فيلم‌هاي ضبط شده توسط اين دوربين روشنايي مناسبي داشته، اما به خاطر عدم وجود هيچگونه لرزشگير، كوچك‌ترين لرزش‌هاي دست را ضبط كرده و براي ضبط فيلم بهتر است از يك سه پايه استفاده نمود.

دوربين جلو نيز كه در سمت چپ صفحه نمايش در يك پانچول جا گرفته، 13 مگاپيكسل با گشودگي ديافراگم 2.2 بوده كه مي‌تواند تصاوير سلفي شفافي به ثبت رسانده و جزئيات در اين تصاوير به خوبي مشخص است. اين دوربين نيز فوكوس خودكار نداشته اما تصاوير كمترين نويز را داشته و در شرايط نوري مناسب، تصاوير از دايناميك رنج، شارپنس و وايت بالانس مطلوبي بهره‌مند است.

 

باتري

يكي از نقاط قوت قابل توجه در گوشي گلكسي A21s ، باتري در نظر گرفته شده براي اين گوشي است. منبع انرژي اين گوشي، يك باتري ليتيوم يوني غير قابل تعويض 5000 ميلي آمپر بوده كه در تست صورت گرفته، براي مدت دو روز مي‌تواند كاربر را از شارژ مجدد بي نياز كند. براي شارژ مجدد نيز يك آدابتور 15 وات فست شارژ به همراه اين گوشي ارائه شده كه در كمتر از دو ساعت مي‌تواند به طور كامل اين گوشي را شارژ نمايد.

 

جمع بندي

گوشي گلكسي A21s با رم 2، 3، 4 و 6 گيگابايت توليد شده و حافظه داخلي 32، 64 و 128 گيگابايت آن، مسئول نگه داري از هر گونه اطلاعات مي‌باشد. اين گوشي نسخه‌ي 5G نداشته و در رنگ‌هاي آبي، قرمز، سفيد و مشكي توليد و به بازار عرضه شده است. همچنين اين ميان‌رده، از قابليت NFC نيز بهره‌مند است. به كمك اين قابليت، تلفن همراه به يك كارت هوشمند تبديل شده و به راحتي مي‌توان اطلاعات حساب‌هاي بانكي و امور مالي را به دستگاه‌هاي مربوطه انتقال داد. اين گوشي در رنگ‌هاي آبي، قرمز، سفيد و مشكي توليد و به بازار عرضه شده است.

 

 

ارزش خريد

گوشي گلكسي A21s در ميدان رقابت، با گوشي‌هاي A30S و redmi note 8 در بخش‌هاي مختلف، رقابت داشته و سعي بر پيروزي در اين رقابت ها داشته است. در بخش طراحي، متريال استفاده شده براي گوشي گلكسي A21s مرغوبيت ضعيف‌تري نسبت به redmi note 8 داشته و رقابتي برابر با A30S دارد. باتري قرار گرفته در اين گوشي به نسبت رقباي خود، با ظرفيت بالاتر و طول شارژ دهي بيشتر مي‌تواند اين گوشي را به انتخاب اول بسياري از كاربران تبديل نمايد. اما شما كاربران كدام گوشي را براي استفاده‌ي خود ترجيح مي‌دهيد؟

 

منبع: مارياتل وارد كننده رسمي تلفن همراه

اينستاگرام مارياتل

نقد و بررسي گوشي Iphone 12 pro max

۸ بازديد

نقد و بررسي گوشي آيفون 12 پرو مكس

شركت اپل يكي از غول‌هاي بزرگ در صنعت طراحي و فروش گجت‌هاي ديجيتال بوده كه هميشه در صدر ليست بهترين برند‌ها جا خوش كرده است. اين كمپاني سالانه يك گوشي به بازار عرضه مي‌كند كه از قيمت بسيار بالايي برخوردار بوده و به نسبت اين قيمت، از بهترين متريال و امكانات موجود براي ساخت اين گوشي‌ بهره مي‌برد. گوشي آيفون 12 پرو مكس يكي از پرچمداران اين كمپاني بوده كه در اكتبر 2020 به بازار عرضه و با حذف كردن آدابتور در بسته‌بندي اين گوشي، حواشي بسيار زيادي را براي خود درست كرده است. آيفون 12 پرو مكس با پردازنده‌ي قدرتمند A14 بايونيك و دوربين 12 مگاپيكسل به همراه باتري با دوام 3687 ميلي آمپري مي‌تواند تمام نيازهاي يك كاربر حرفه‌اي را پوشش داده و هيچ فردي را از دست گرفتن اين گوشي نااميد نكند. براي بررسي بيشتر يكي از بهترين پرچمداران جهان با اين مقاله از مارياتل همراه باشيد.

 

طراحي

در طراحي گوشي آيفون 12 پرو مكس ، شركت اپل دست از كليشه‌هاي محدب خود برداشته و گوشي‌ جديدي طراحي كرده و با بدنه و صفحه نمايش كاملا تخت كه با لبه‌هاي فريم كاملا در يك سطح قرار گرفته است. بدنه‌ پشتي آيفون 12 پرو مكس از جنس گوريلا گلس محافظت شده با يك لايه سراميكي است كه ظاهري كاملا مات به آن بخشيده و هيچ ردي از اثر انگشت به روي آن باقي نمي‌ماند.

دوربين‌هاي تعبيه شده در بدنه‌ پشتي از سنسوري بزرگ‌تر از نسل پيشين خود برخوردار بوده و در يك ماژول شيشه‌اي رنگ جاي گرفته‌اند. فريم دور گوشي هيچ انحنايي نداشته و از جنس آلومينيوم توليد شده كه براق است و رد اثر انگشت به روي آن باقي مي‌ماند. در قسمت پايين فريم، درگاه شارژ لايتنيگ، يك ميكروفون و اسپيكر قرار گرفته و در سمت راست فريم تنها دكمه پاور به چشم مي‌خورد. در بالاي فريم دكمه يا درگاهي وجود نداشته و در سمت چپ فريم نيز خشاب سيم كارت، دكمه‌هاي كم و زياد كردن صدا و دكمه‌ي سايلت كردن قرار گرفته است.

به طور كلي دست گرفتن اين گوشي 228 گرمي كمي مشكل است و براي دست‌هاي بسيار كوچك مناسب نمي‌باشد. در پنل جلويي گوشي نيز يك ناچ بسيار عريض به همراه اسپيكر و دوربين سلفي در بالاي صفحه نمايش به چشم مي‌خورد كه براي يك پرچمدار پر ادعا، خيلي عريض است. از ايراداتي كه مي‌توان به طراحي اين گوشي گرفت، براق بودن فريم و به جا ماندن رد اثر انگشت و لق زدن گوشي زماني كه در سطح صاف قرار داده مي‌شود اشاره كرد.

 

صفحه نمايش

آيفون 12 پرو مكس با 6.7 اينچ اندازه، 87.4% از پنل جلويي را به صفحه نمايش خود اختصاص داده است. اين صفحه نمايش از يك پنل Super Retina XDR درست شده كه انحصارا براي گوشي‌هاي پرچمدار اپل توليد مي‌شود و از كيفيت و شفافيت فوق‌العاده بالايي برخوردار است.

اين پنل با رزولوشن 2778 در 1284 و تراكم 458 پيكسل در هر اينچ با نرخ نوسازي 60 هرتز مي‌تواند تصاوير را بسيار زنده و واقعي نشان داده و لقب بهترين صفحه نمايش در بين پرچمداران را از آن خود كرده است. اگرچه اين پنل 120 هرتزي نيست اما عملكردي بسياري دقيق‌تر و با كيفيت‌تر داشته و كمبود اين پنل در صفحه نمايش احساس نمي‌شود. علاوه بر پنل ذكر شده، اين گوشي توانايي پشتيباني از HDR10 داشته و به كمك قابليت Dolby Vision مي‌تواند جزئيات و رنگ‌هاي بيشتري از يك تصوير را شناسايي كند و تصاويري با عمق رنگ بالا و شفافيت قابل توجه به مخاطب ارائه داده و به آن كيفيت بيشتري ببخشد.

آيفون 12 پرو مكس از گواهي IP68 برخوردار بوده كه مي‌تواند در برابر گرد و غبار مقاومت كرده و تا عمق يك متري آب به مدت 30 دقيقه دوام بياورد.

 

سخت افزار آيفون 12 پرو مكس

اپل به استفاده از بهترين فناوري در پرچمداران خود مشهور است. اين گوشي از يك چيپست A14 بايونيك استفاده مي‌كند كه يكي از قدرتمند‌ترين چيپست‌هاي موجود در جهان شناخته مي‌شود. آيفون 12 پرو مكس علاوه بر تراشه‌ي قدرتمند، از يك پردازنده گرافيكي منحصر به فرد بهره‌مند است كه 2 هسته‌ي Firestorm و 4 هسته‌ از نوع Icestorm داشته و با وجود اين پردازنده در كنار پردازنده‌ي مركزي 4-Core Graphics به هيچ عنوان كندي يا لگ در آيفون 12 پرو مكس مشاهده نشده و داغ نمي‌گردد و عملكرد آن در طي بازه‌ي زمان طولاني، پايدار مانده و افت نمي‌كند.

رابط كاربري آيفون 12 پرو مكس در زمان عرضه iOS 14.1 بوده و آپديت‌هاي مربوطه را دريافت مي‌كند و مانند بسياري از گوشي‌هاي هوشمند اين كمپاني، داراي باگ‌هاي كوچكي بوده كه كارسناسان اين شركت مرتب در حال رفع ايراد بوده تا اين باگ‌ها برطرف شوند. با اين حال بايد توجه كرد كه با نصب به موقع آپديت‌هاي مربوط مي‌توان تا حد زيادي اين باگ‌ها را برطرف نمود.

براي تضمين امنيت آيفون 12 پرو مكس ، يك سنسور تشخيص چهره سه بعدي در نظر گرفته شده كه عملكرد فوق العاده دقيق و سريع داشته و حتي در نور كم و شب نيز به خوبي چهره را تشخيص مي‌دهد و مانند تمام نسل‌هاي پيشين گوشي‌هاي شركت اپل، خبري از حسگر اثر انگشت در اين گوشي نيست.

 

دوربين 

آيفون 12 پرو مكس ، داراي چهار لنز بوده كه تنها سه تا از اين لنزها قابليت تصوير برداري دارند. دوربين اصلي وايد 12 مگاپيكسلي با گشودگي ديافراگم 1.6 دوربين تله فوتو 12 مگاپيكسلي با ديافراگم 2.2 و لنز فوق عريض 12 مگاپيكسلي با گشودگي ديافراگم 2.4 ، تشكيل دهنده‌ دوربين‌هاي عكس‌برداري اين گوشي هستند و يك لنز تشخيص عمق تصوير ToF 3D LiDAR نيز در تركيب دوربين هاي آيفون 12 پرو مكس وجود داشته كه به تنهايي نمي‌تواند عكسي ثبت كند و تنها با دوربين‌هاي ديگر فعاليت كرده و به كيفيت عكس‌هاي گرفته شده مي‌افزايد.

در عكاسي روزمره، اين پرچم دار جذاب از هر چهار لنز براي ثبت تصاوير خود استفاده كرده و دايناميك رنج و شارپنس هر يك به طور خودكار تنظيم مي‌شوند و با شرايط محيطي تطبيق مي‌يابند. براي عكاسي در شب يا مكان‌هايي با نور كم، اين دوربين از يك نرم افزار به نام Deep Fusion براي افزايش بازدهي خود استفاده مي‌كند كه جزئيات بيشتري را نسبت به ديگر گوشي‌هاي پرچمدار مي‌تواند تشخيص دهد و طيف رنگي گسترده‌تري را در اختيار كاربر قرار مي‌دهد.

از نكات جالب توجه دوربين هاي آِفون 12 پرو مكس اين است كه عكس‌هاي گرفته شده در اين حالت، نويز نداشته و روشنايي مناسبي دارد و عكس‌ها كيفيتي كاملا قابل توجه از خود ارائه مي‌دهند. در تصاوير پرتره ثبت شده با اين گوشي نيز سوژه به خوبي از بك گراند تشخيص داده شده و بك گراند نيز به بهترين حالت ممكن Blur مي‌گردد و به هيچ عنوان حس مصنوعي و غير طبيعي بودن به بيننده منتقل نمي‌كند.

در حالت فيلم‌برداري، دوربين پشتي قابليت فيلم برداري 4K در 24 ، 30 و 60 فريم بر ثانيه را داشته و  علاوه بر آن توانايي فيلم برداري Dolby Vision HDR را نيز دارد كه با كيفيت‌ترين فيلم‌هاي ضبط شده تا به امروز توسط گوشي هوشمند را شامل مي‌شود و مي‌تواند طيف گسترده و زيادي از رنگ‌هاي مختلف را ضبط كند.

دوربين سلفي آيفون 12 پرو مكس 12 مگاپيكسل با گشودگي ديافراگم 2.2 در پنل جلويي گوشي قرا گرفته كه عكس‌هاي به ثبت رسيده، به خوبي عكس‌هاي گرفته شده در دوربين پشتي هستند و از دايناميك رنج و شارپنس فوق‌العاده‌اي برخوردارند. دوربين سلفي نيز از قابليت فيلم‌برداري 4K در 24، 30 و 60 فريم بر ثانيه پشتيباني مي‌كند.

 

 باتري

باتري قرار گرفته براي آيفون 12 پرو مكس به نسبت نسل پيشين خود يعني آيفون 11 كاهش يافته و از نوع ليتيوم يوني 3687 ميلي آمپري بوده كه بدون هيچ‌گونه آدابتوري عرضه شده است.

اين باتري اگرچه به نسبت نسل پيشين افت داشته اما اين گوشي از شارژدهي بسيار بهتر و پيشرفته‌تري برخوردار است و به گفته كمپاني با اين باتري، كاربر در استفاده‌هاي سبك براي يك روز كامل از شارژ مجدد بي‌نياز است و گوشي براي شارژ شدن به يك آدابتور 20 وات نياز دارد تا  بتواند در مدت يك ساعت و بيست دقيقه صد درصد شارژ گردد. در صورت بازي به مدت طولاني يا فعاليت با برنامه‌هاي بسيار سنگين، اين باتري دوام نياورده و در كمتر از 5 ساعت نياز به شارژ مجدد دارد (به طور ميانگين هر يك ساعت بازي نزديك به 40% از شارژ باتري را مصرف مي‌كند) و باعث مي‌شود آيفون 12 پرو مكس به گزينه‌ اول انتخاب افراد گيمر تبديل نگردد.

علاوه بر آدابتور 20 وات، از يك مگ سيف 15 وات نيز مي‌توان براي شارژ وايلس اين گوشي استفاده كرد كه در اين حالت بيش از 2 ساعت شارژ مجدد گوشي طول كشيده كه كمي اين زمان طولاني و حوصله‌سر بر است.

 

جمع بندي

گوشي پرچمدار شركت اپل با رم 6 گيگابايت عرضه شده و داراي حافظه داخلي 128، 256 و 512 گيگابايت مي‌باشد و در رنگ‌هاي آبي اقيانوسي، طلايي، سفيد و نقره‌اي (مي‌توان گفت نقره‌اي مايل به سياه!) توليد و به دست دوست داران اين كمپاني رسيده است.

 

ارزش خريد

گوشي آيفون 12 پرو مكس ، دست كمي از نسل قبل خود، يعني آيفون 11 پرو مكس نداشته و امكاناتي كمابيش شبيه به يكديگر دارند. اما اگر از طرفداران گوشي‌هاي گرانقيمت با بهترين امكانات موجود هستيد، آيفون 12 پرومكس، بهترين انتخاب ممكن است و به جز بخش طراحي كه خوش دست نبوده و كمي آزار دهنده مي‌باشد، در باقي قسمت‌ها بسيار فراتر از حد انتظار ظاهر شده است و هيچ نقطه ضعفي نمي‌توان به آن وارد كرد و با اين حال بايد بر اساس نياز خود سمت اين گوشي ها رفت.

 

 

منبع: مارياتل وارد كننده رسمي تلفن همراه

اينستاگرام مارياتل

نقد و بررسي گوشي Poco X3 با حافظه داخلي 64 گيگابايت

۹ بازديد

نقد و بررسي گوشي Poco X3 شيائومي

كمپاني شيائومي مانند بسياري از كمپاني‌هاي مطرح دنيا هر ساله علاوه بر گوشي پرچمدار، تعدادي گوشي ميان‌رده و اقتصادي راهي بازار رقابت مي‌كند تا نظر بسياري از كاربران را به خود جلب كند. گوشي poco x3 يكي از ميان‌رده‌هاي بي‌رقيب از كمپاني شيائومي بوده كه يه هفته پس از گوشي poco x3 nfc به بازار عرضه شده و با چيپست كوآلكم اسنپدراگون 732G و باتري 6000 ميلي آمپري به همراه دوربين 64 مگاپيكسل توانسته طيف گسترده‌اي از نيازهاي كاربران خود را برطرف كرده و به يكي از گزينه‌هاي انتخابي توسط كاربران گيمر تبديل گردد. براي بررسي بيشتر اين ميان‌رده‌ي پر طرفدار از سري poco با مارياتل همراه باشيد.

 

طراحي

شركت شيائومي طرحي منحصر به فرد و كاملا فوق العاده براي گوشي Poco X3 در نظر گرفته كه نسبت به باقي ميان‌رده‌ها، متريال مرغوب‌تري داشته و بسيار خوش دست بوده و به راحتي در دست جاي مي‌گيرد.

جنس بدنه‌ي پشتي از پلاستيك براق بوده كه در ميان آن طرحي مورب به چشم مي‌خورد. دوربين‌ها در يك ماژول دايره كه قسمت بالا و پايين اين دايره صاف است، قرار گرفته و در پايين اين ماژول آرم POCO بسيار بزرگي طراحي شده است. اين بدنه اگرچه در برابر ضربات و حتي سقوط مقاومت خوبي دارد، اما رد اثر انگشت بر روي آن باقي مانده و خيلي سريع كثيف مي‌شود.

لبه‌هاي بدنه‌ي پشتي در مكان چفت شدن با فريم كمي حالت منحني گرفته و فريم نيز به دليل حفظ جايگيري مناسب در دست، حالت منحني دارد. فريم دور گوشي به پيروي از بدنه‌ي پشتي از متريال پلاستيك براق ساخته شده كه در پايين فريم، درگاه تايپ C اسپيكر، ميكروفون و يك جك 3.5 ميلي متري قرار گرفته؛ در سمت راست فريم دكمه‌ي كم و زياد كردن صدا و دكمه‌ي پاور؛ در سمت چپ فريم خشاب سيم كارت، و در بالاي فريم نيز مادون قرمز به همراه يك نويز گير قرار گرفته است.

در قسمت جلوي گوشي، از يك صفحه نمايش از جنس كورنينگ گوريلا گلس 5 استفاده شده كه در برابر بسياري از خط و خش‌ها مقاوم بوده و به راحتي دچار شكستگي نمي‌شود.

گوشي Poco X3 با وزن 225 گرم و در ابعاد 6.7 اينچ ساخته شده كه 84.6% از ابعاد بدنه را صفحه نمايش به خود اختصاص داده است. در بالاي صفحه نمايش نيز يك دوربين سلفي در پانچول بسيار كوچك و اسپيكر مكالمه در بالاي آن به چشم مي‌خورد. طراحي گوشي Poco X3 به نحوي صورت گرفته كه مي‌تواند با پرچمداران شركت سامسونگ مقايسه شده و رقابت كند اما در عين حال، رقيبي براي اين گوشي نمي‌توان در نظر گرفت.

 

صفحه نمايش

پنل صفحه نمايش قرار گرفته به روي گوشي Poco X3 از نوع IPS LCD بوده كه مي‌تواند بيش از 16ميليون رنگ را تشخيص داده و داراي رزولوشن 1080 در 2400 با تراكم 395 پيكسل در هر اينچ مي‌باشد. نرخ نوسازي در اين گوشي نيز از نوع 120 هرتز بوده، كه باعث مي‌شود اسكرول كردن و جابه جايي در بين صفحات بسيار راحت صورت گيرد و صفحه نمايش دچار هيچ گونه كندي يا لگ نگردد. صفحه نمايش گوشي Poco X3 به خوبي رنگ‌ها را از يك ديگر تشخيص داده و مي‌تواند جزئيات يك تصوير را به دقت نشان دهد و در عين حال رنگ‌ها از عمق مناسبي برخوردار باشند.

همچنين روشنايي در اين صفحه نمايش بسيار مناسب بوده و در نور شديد آفتاب، به راحتي مي‌توان با صفحه نمايش فعاليت كرد. اما اين صفحه نمايش تنها در ديد مستقيم رنگ‌ها را درست نشان مي‌دهد، در ديد از زاويه، كيفيت تصوير كاسته شده و رنگ‌ها تغيير مي‌كنند كه اين مشكل از پنل در نظر گرفته شده براي اين گوشي است. از ديگر امكانات اين صفحه نمايش مي‌توان به پشتيباني از عملكرد HDR10+ اشاره كرد.

گوشي Poco X3 از گواهي IP53 برخوردار بوده كه نمي‌تواند به طور مستقيم در زير فشار آب قرار گيرد اما در برابر تماس سطحي با آب و گرد و غبار ايمن است.

 

سخت افزار گوشي Poco X3

كمپاني شيائومي براي گوشي Poco X3 ، از يك چيپست اسنپدراگون G732 استفاده كرده كه اين چيپست به خوبي از پس بسياري از برنامه‌هاي سنگين و بازي‌هاي مختلف بر آمده و نياز كاربر را به راحتي برطرف مي‌كند؛ اما در بعضي از موارد مي‌توان شاهد لگ يا باگ‌هاي كوچكي در هنگام بازي يا اجراي برنامه‌هاي سنگين بود كه آزار دهنده نيست و در بيشتر زمان استفاده از گوشي، چيپست عملكردي پايدار داشته است. گوشي Poco X3 از يك پردازنده‌ گرافيكي از نوع Adreno 618 بهره برده و پردازنده‌ي مركزي آن هشت هسته‌اي مي‌باشد كه دو هسته آن از نوع 2.3 GHz Kryo 470 Gold بوده و شش هسته آن 1.8 GHz Kryo 470 Silver مي‌باشد. اين گوشي با مديريت ميزان كاركرد پردازنده‌ي مركزي و پايداري عملكرد چيپست، مي‌تواند ميزان مصرف انرژي را كنترل كرده و باتري به مدت طولاني‌تري دوام بياورد.

براي تضمين امنيت گوشي Poco X3 ، شركت شيائومي از يك حسگر اثر انگشت به روي دكمه‌ي پاور استفاده كرده كه عملكرد بسيار سريع داشته و در كسري از ثانيه مي‌تواند به دقت اثر انگشت را تشخيص داده و قفل گوشي را باز كند. علاوه بر آن، يك سنسور تشخيص چهره‌ي دو بعدي نيز به كمك امنيت گوشي آمده و در شرايط نوري مناسب به خوبي مي‌تواند چهره را تشخيص دهد.

 

 دوربين گوشي Poco X3

دوربين‌هاي طراحي شده براي گوشي Poco X3 در يك ماژول دايره‌اي تعبيه شده، كه دوربين اصلي 64 مگاپيكسل با گشودگي ديافراگم 1.9، دوربين التراوايد 13 مگاپيكسل با گشودگي ديافراگم 2.2، دوربين 2 مگاپيكسل ماكرو با گشودگي ديافراگم 2.4 و سنسور 2 مگاپيكسلي تشخيص عمق با گشودگي ديافراگم 2.4 از جمله لنزهاي تشكيل دهنده‌ي اين گوشي هستند. دوربين اصلي 64 مگاپيكسل در نور مناسب مي‌تواند عكس‌هاي بسيار باكيفيتي به ثبت برساند و دايناميك رنج دوربين، عملكردي قابل قبول دارد.

تصاوير به ثبت رسيده، شارپنس نسبتاً مناسبي داشته، روشنايي تصاوير بسيار عالي بوده و رنگ‌ها به نسبت آنچه كه در واقعيت هستند تناسب داشته و آنچه كه ديده مي‌شود، با آنچه كه توسط دوربين به ثبت مي‌رسد، هماهنگ است. تصاوير در صورت زوم شفافيت و كيفيت خود را از دست داده و حالت آبرنگي مي‌گيرند؛ اما در حالت عادي كيفيت و وضوح قابل توجهي دارند.

تصاوير به ثبت رسيده در دوربين التراوايد از كيفيت و شارپنس ضعيف‌تري برخوردار بوده و اعوجاج در تصاوير التراوايد بسيار زياد است و اين خميدگي، كمي آزار دهنده مي‌باشد. دوربين‌ها در حالت شب يا در نور كم، تصاويري با نويز بسيار زياد به ثبت رسانده و دوربين اكسپوژر زيادي نمي‌تواند انجام دهد، با اين حال مي‌توان در استفاده‌هاي معمولي از اين مجموعه دوربين در شب يا نور كم استفاده كرد. دوربين ماكرو نيز مي‌تواند جزئيات زيادي را به ثبت برساند و به راحتي مي‌تواند جزئيات كوچك سوژه را تشخيص داده و به روي آن فوكوس كند؛ اما كيفيت آنچنان قابل توجه‌اي ندارد. در حالت فيلم‌برداري هم دوربين اصلي قابليت ضبط فيلم 4K بر 30 فريم در ثانيه، 1080 بر 30 و 120 فريم در ثانيه را داشته، كه استابلايزر در آن به خوبي عمل كرده و فيلم‌هاي ضبط شده از كيفيت بسيار خوبي برخوردار هستند.

گوشي Poco X3 علاوه بر پيكج دوربين‌هاي پشتي، يك دوربين سلفي 20 مگاپيكسل با گشودگي ديافراگم 2.2 داشته كه در نور مناسب شارپنس، دايناميك رنج و كيفيت بسيار خوبي دارد؛ اما در صورت عكاسي سلفي در نور كم، شاهد نويزهاي بسياري در تصوير خواهيم بود. اين دوربين سلفي، توانايي فيلم برداري 1080 بر 30 فريم در ثانيه داشته كه مي‌تواند فيلم‌هاي سلفي باكيفيت كاملا قابل توجه به ضبط رسانده و كاربر خود را كاملا راضي كند.

 

باتري

باتري استفاده شده در گوشي Poco X3 از نوع 6000 ميلي آمپر بوده، كه اين باتري پرقدرت، مي‌تواند كاربر را در استفاده‌هاي متوسط، تا يك روز كامل از شارژ مجدد بي‌نياز كند. براي تامين انرژي مجدد، شركت شيائومي يك آدابتور فست شارژ 33 وات براي گوشي در نظر گرفته و به كمك اين آدابتور مي‌توان صفر تا 60% از باتري را تنها در ظرف مدت 30 دقيقه شارژ نمود و شارژ كامل آن درر كمتر از 60 دقيقه ممكن است.

از قابليت‌هايي كه براي باتري اين گوشي در نظر گرفته شده، قابليت گيم توربو مي‌باشد كه به كمك اين قابليت، تمام برنامه‌هاي گوشي در زمان اجراي بازي به حالت استفاده‌ي بهينه از باتري در آمده و كمترين مقدار انرژي را مصرف مي‌كنند و باتري به مدت طولاني‌تري انرژي داشته و نياز به شارژ ندارد.

 

جمع بندي

گوشي Poco X3 در دو نسخه ساخته شده كه نسخه‌ي داراي nfc با نسخه‌ي معمولي داراي تفاوت اندكي است. اين گوشي با رم 6 گيگابايت و حافظه داخلي 128 و 64 گيگابايت توليد شده و علاوه بر آن، رم 8 گيگابايت با حافظه داخلي 128 گيگابايت يكي ديگر از نسخه‌هاي ساخته شده از اين مدل گوشي است. گوشي Poco X3 در رنگ‌هاي آبي اقيانوسي و طوسي توليد و به بازار عرضه شده است.

 

ارزش خريد

كمپاني شيائومي براي گوشي Poco X3 قيمت 180 يورو در نظر گرفته است كه براي يك ميان‌رده، بازه قيمتي بسيار مناسب و بيرقيب بوده و به انتخاب اول بسياري از كاربران قرار گرفته است. اما سوال اصلي اينجاست كه شما كدام گوشي را رقيب جدي گوشي Poco X3 مي‌دانيد؟ كدام گوشي قابل مقايسه با اين ميان‌رده‌ي خاص است؟

 

منبع: مارياتل وارد كننده رسمي تلفن همراه

اينستاگرام مارياتل