خوان ایگناسیو مارتینز؛ برنده در نیمه مربیان / 11 کجا، صفر کجا؟

۱۴ بازديد
انقلاب مربی اسپانیایی فولاد با جمع آوری 100 درصد امتیازها و کلین شیت های متوالی

سرمربی اسپانیایی فولاد

 
 
 
 

خوان ایگناسیو مارتینز، سرمربی اسپانیایی فولاد، زودتر از آنچه انتظار می رفت اثر گذاری خود را به نمایش گذاشته است

وقتی فولاد خسته از همکاری با علیرضا منصوریان، در پی شکست سنگین مقابل ملوان بندرانزلی قید ادامه همکاری با علیمنصور را زد، مربیان داخلی زیادی داوطلب همکاری با این باشگاه بودند اما با توجه به خواسته هواداران فولاد، رویکرد این باشگاه، جذب سرمربی خارجی شد.

به گزارش طرفداری، استخدام سرمربی خارجی در جریان بازی ها ریسک است، ریسکی که گاهی اوقات جواب می دهد و گاهی هم نه اما هواداران فولاد چنان به جذب سرمربی خارجی اصرار داشتند که مدیران این باشگاه بعد از پایان همکاری با منصوریان، دست به ریسک زدند.

دو بازی 6 امتیاز، بدون گل خورده؛ خروج فوری از بحران

هواداران فولاد معتقد بودند این تیم وقتی امکانات و بودجه و ابزار مناسب در اختیار دارد چرا نباید سرمربی خارجی جذب کند و بر پایه همین اعتقاد، فولاد بدون تلف کردن وقت، سراغ گزینه های خارجی رفت و در نهایت، انتخابش خوان ایگناسیو مارتینز شد؛ یک سرمربی کاربلد اسپانیایی که سابقه و کارنامه اش نشان می داد توان ساختن فولاد و خارج کردن این تیم از بحران را دارد.

مردی که در لالیگا با تیم های کوچک هم بارسلونا را برده، هم رئال و هم اتلتیکو مادرید را معلوم بود در اهواز هم موفق می شود اما عملیات نجات فولاد از بحران با مارتینز خیلی سریع تر از آنچه تصور می شد، پیش رفت و خوان ایگناسیو مارتینز با شروع دوباره لیگ برتر از دو بازی مقابل هوادار و استقلال خوزستان 6 امتیاز گرفت و جالب تر این که هر دو برد را هم با کلین شیت به ثبت رساند.

دو کلین شیت متوالی بعد از 11 گل خورده در 4 بازی

باورش سخت است اما فولاد مارتینز در دو بازی متوالی هیچ گلی نخورده آن هم در شرایطی که این تیم تا قبل از استخدام مربی اسپانیایی در 4 بازی 11 گل خورده داشت.

علیرضا منصوریان با سه شکست متوالی مقابل گل گهر سیرجان (3 بر صفر) نفت آبادان (2 بر یک) و ملوان بندرانزلی (4-0) آمار فاجعه گونه 9 گل خورده در ازای تنها یک گل زده را در اختیار داشته و در بازی چهارم هم که این تیم بدون منصوریان و با هدایت موقت کاپیتان ایوب والی به مصاف پرسپولیس رفته بود، 2 بر صفر شکست خورد تا مارتینز فولاد را بدون امتیاز با تنها یک گل زده و 11 گل خورده تحویل بگیرد.

خوان ایگناسیو مارتینز با دو پیروزی یک بر صفر مقابل هوادار در تهران و استقلال خوزستان در اهواز، فعلا تفاضل گل فاجعه فولاد را از منفی 10 به منفی 8 رسانده و البته آنچه فولادی ها را خوشحال می کند فقط این آمار و کسب 100 درصد امتیازها نیست، هواداران فولاد از این خوشحال هستند که اثرگذاری مارتینز را در نحوه بازی تیم می بینند. تیمی که در حال آموختن درست دفاع کردن و صحیح حمله کردن است.

برنده در نیمه مربیان؛ مردی با تغییرها و تعویض های طلایی

مارتینز اصرار دارد تیمش باید باهوش بازی کند و بازیکنانش علاوه بر آمادگی بدنی، نیاز به آمادگی ذهنی دارند تا با استقرار درست و بازی در کانال های مفید زمین، هم در حمله و هم در دفاع، پرتعدادتر از حریف باشند. همین تاکید روی هوشیار بازی کردن باعث شده فولاد مارتینز ظرف 180 دقیقه حتی یک گل خورده هم نداشته باشد و هر دو بار هم بازی را در نیمه مربیان ببرد و گل هایش را در دقایق پایانی بزند.

ساسان انصاری دقیقه 85 بازی با هوادار و گادوین منشا دقیقه 90 و اندی بازی با استقلال خوزستان، گل های برتری فولاد را زدند تا همان اندازه که فولاد به سرمربی اسپانیایی خود می نازد، مارتینز هم به تعویض های خود و تغییراتی که در جریان نیمه دوم در نحوه بازی تیمش ایجاد می کند، بنازد!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.